Onze boeken

ADCN jaarboek 2008

Door Declan Stone e.a.

Categorie
Reclame & Design
Boeknummer
#362989-KO37
Titel
ADCN jaarboek 2008
Auteur
Stone, Declan & Ggarech Stone
Boektype
Gebonden hardcover
Uitgeverij
Amsterdam : Art Directors Club Nederland
Jaar van uitgave
2008
ISBN10
9070278316
ISBN13
9789070278311
Taal
Nederlands
Beschrijving
Originele gepreegde roze linnen band, leeslint, veel illustraties in kleur, vierkant (circa 30x30cm).
Samenvatting
Het was een raar jaar. Een jaar van grote veranderingen voor de ADCN. Anderhatt jaar geleden moesten we de introductie van ons online meenden jurenngsysteem op het laatste moment uitstellen, omdat er nog teveel technische onzekerheden waren. Maar eind 2007 was het dan zover. De knop ging om en er braken slechte tijden aan voor de hoofdstedelijke koenersdiensten. Het nerveuze gesleep met pakken en dozen vol kartonnen maakte voor het grootste deel plaats voor digitaal verkeer. Het ADCN kantoor maakte overuren om alle traffic-ers en secretaresses te mstrueren en uit de brand te helpen. En twee maanden later hing een groot deel van de leden aan de lijn om nog eens precies te horen hoe dat nou moest met die inlogcodes. Maar met een enkele hapenng knks en rechts, lukte het heel aardig. En met 24... (Lees verder)% meer jurerende leden, die bovendien veel meer categorieën en werkstukken beoordeelden dan ze oort tevoren hadden gedaan, waren we natuurlijk met ontevreden. Er is hier en daar gesuggereerd dat het de ADCN bij deze hele operatie vooral te doen was om gemak en geldbesparing. Niets is minder waar. Al een hete tijd geleden waren we tot de conclusie gekomen dat er drastische ingrepen nodig waren om recht te doen aan de veranderingen binnen ons vak. Om ontwikkelingen zoals de opkomst van actie, online en geintegreerd de aandacht te geven die ze verdienen. Om ervoor te zorgen dat onze leden w de volle breedte kunnen gaan jureren. Op 24 april reikten we zeven Gouden Lampen uit: twee in de categorie Commercials, twee in Print & Buitenreclame, twee in Geïntegreerd en een in Actiemarketing. Een uitslag die, zoals Adformatie schreef, “voor het eerst echt de breedte van het vak representeert' Het zou te gemakkelijk zijn om dat resultaat hier te claimen als een logisch gevolg van alle veranderingen die we hebben doorgevoerd. Eerlijk gezegd heb ik (nog) geen flauw idee of dat echt zo is. Daarvoor is de uitslag van één jaar te mager. Maar dat we er een beetje vrolijk van werden, zal ik niet ontkennen, Het levert bovendien een goedgevuld, 'breed' boek op, dit jaar spraakmakend vormgegeven door Declan en Garech Stone. Voor alle duidelijkheid: verandering is nooit een doel op zich. Wat blijft, is onze onverdeelde focus op het selecteren, zichtbaar maken en vieren' van de allerbeste ideeën. Daar was het bij al die veranderingen om te doen. En nergens anders om. Tot slot een woord van dank (en hulde) aan ons eigen secretariaat. Het idee dat de techniek voor niets staat, klopt voor geen meter. Je hebt er 5 vrouwen bij nodig die super geconcentreerd en angstaanjagend zorgvuldig blijven doorpielen totdat het helemaal perfect is,
Pagina's
292
Conditie
Goed
Prijs
€ 15,00

Onze gebruikte boeken verkeren in goede tweedehands staat, tenzij hierboven anders beschreven. Kleine onvolkomenheden zijn niet altijd vermeld.