Aanbod

Delen: Facebook Twitter

Harvard Business Review

Door diverse auteurs

Harvard Business Review
RubriekEconomie & Management
Boeknummer#192204
TitelHarvard Business Review: Over innovatie
AuteurDiverse auteurs
BoektypePaperback
Jaar van uitgave2002
UitgeverijThema, Zaltbommel
ISBN109058710831
ISBN139789058710833
TaalNederlands
SamenvattingHet concurrentiegebod voor bijna alle moderne bedrijven is heel eenvoudig: innoveer of raak achterop. Vraag elke willekeurige president-directeur waar ook ter wereld om een wensen-top-vijf samen te stellen en gegarandeerd staat op nummer één de wens: `meer ideeën - betere ideeën´! Want originaliteit en innovatie zijn hét middel om op termijn te overleven in een competitieve markt. Helaas is de realiteit dat vernieuwing vaak slechts aanpassingen in de marge zijn. Koffie met een nieuw aroma. Maar is dat nu echt vernieuwend? Het zijn juist de grote innovatieve ontwikkelingen die een economie op termijn vooruit helpen. Daarom in deze bundel Harvard Business Review over Innovatie weer een aantal baanbrekende artikelen die laten zien hoe een succesvol commercieel idee te herkennen is en hoe een manager een innovatiefabriek opzet. Hoe herken je een succesvol commercieel idee? Alles is al uitgevonden, toch? En hoe weet je of een nieuwe ontwikkeling uiteindelijk echt vernieuwend en succesvol zal zijn? Volgens de auteurs van dit artikel, W. Chan Kim en Renée Mauborgne, zijn de onzekerheden waarmee innovatie wordt omringd zo groot dat zelfs de succesvolste managers het lastig vinden om de potentie van een idee in te schatten. De auteurs hebben daarom drie instrumenten ontwikkeld die managers kunnen gebruiken om een deel van de onzekerheid weg te nemen. Het eerste instrument geeft aan hoe waarschijnlijk het is dat klanten zich aangetrokken zullen voelen tot een nieuw idee. Het tweede instrument geeft aan voor welke prijs het grootste aantal klanten tot aankoop zal overgaan. Het derde instrument ten slotte `de richtlijn voor business modellen´ biedt een raamwerk waarmee bedrijven kunnen uitvinden of en hoe zij een nieuw idee op een winstgevende manier tegen de vastgestelde prijs op markt kunnen brengen. In de HBR over Innovatie staan strategieën die managers zullen inspireren tot het stimuleren van innovatie. Met bijdragen van bekende managementauteurs als Rosabeth Moss Kanter, Clayton M. Christensen en Ian Macmillan.
Pagina's162
Staat van het boekAls nieuw
Prijs€ 5,00
ToevoegenToevoegen aan winkelwagen

Zie ook

Onze gebruikte boeken verkeren in goede tweedehands staat, tenzij hierboven anders beschreven. Kleine onvolkomenheden zijn niet altijd vermeld.